Köp matchbiljett
KFUM Kalmar Basket

Policy sociala medier

Bakgrund

Sociala medier är ett mycket populärt verktyg för kommunikation. Med ett stort antal användare och med oändliga kommunikationsmöjligheter finns också en ökad risk för att användarna utsätts för olika typer av kränkningar. Kalmar Saints vill självklart göra sitt allra bästa för att minimera riskerna för detta.

Därför har vi tagit fram en policy för sociala medier. Nedan gäller för alla medier där KFUM Kalmar Basket(Kalmar Saints) publicerar material. Det är endast KFUM Kalmar Basket som äger rätt att och ansvar för att kommunicera under föreningsnamnet i marknadsföringskanaler inklusive sociala medier. Och därmed förfogar över namnet, logotyp och allt som på något sätt kan härröras till KFUM Kalmar Basket eller dess populärnamn Kalmar Saints.

Policy för sociala medier

• Vi publicerar INTE något som uppmuntrar till någon form av brottslig aktivitet, eller till bruk av alkohol, tobak eller droger.
  • Vi publicerar INTE kommentarer som baserar sig på en person eller grupps religion, kön, sexuella läggning, etnicitet eller hudfärg (undantag är när vi till något av våra representationslag, för herr eller dam, nämner en inköpt spelares nationalitet).
  • Vi publicerar INTE heller material som kan anses politiskt eller ta politiskt ställning för någon, eller något parti eller rörelse/organisation
  • Vi publicerar INGET material som vi själva tror kan uppfattas som kränkande. Detta gäller bilder, filmer eller emojis.
  • Om en person önskar få material borttaget som innehåller information om personen själv, så respekterar vi det och tar bort materialet.
  • När vi publicerar något som innehåller reklam för en sponsor så är vi tydliga i inlägget med att det är just reklam.
  • Om vi publicerar en bild där en eller ett fåtal personer är centrala i bilden så frågar vi dessa personer om deras medgivande innan vi publicerar bilden.
  • Om bilden vi ska publicera innehåller en person, eller ett fåtal personer, som är under 13 år och som är centrala i bilden så frågar vi alltid vårdnadshavaren om medgivande och publicerar heller inte bilden om vi inte får det. Detta regleras i allmänhet för föreningens aktiva i samband med godkännande av de allmänna villkoren.